A koronavírus járvány miatt időseink fokozott veszélyben vannak, ellátásukra segítő szolgálatot szervezünk Kismaroson. Cél, hogy időseinknek ne kelljen fertőzésveszélyes közegbe menniük ellátásuk biztosítása érdekében. A Szolgálat élelmiszer és tisztítószer bevásárlást, valamint gyógyszerkiváltást, illetve a halaszthatatlan postai és csekk ügyintézést vállal.

Ki kérhet ellátást?
A Kismarosi Segítő Szolgálat minden olyan 65 év feletti kismarosi számára elérhető, aki fiatalabb (40 év alatti életkorú) hozzátartozó segítségével nem tudja megoldani a bolti bevásárlást, illetve a gyógyszerkiváltást. Az ellátási körbe bevonás csak olyan esetben történik meg, amikor nincs alkalmas hozzátartozó az ellátás megszervezéséhez, vagy amikor az ellátást a hozzátartozók, családtagok objektív körülmények miatt biztosan nem tudják megoldani. Fontos, hogy ez nem egy kényelmi szolgáltatás, hanem a veszélyhelyzetben egy szolidaritáson alapuló önkéntes segítség.

Ki segíthet?
Az ellátás biztosítására 40 év alatti önkéntes, járművel rendelkező, Kismaroson élő, kismarosi bejelentett lakcímmel rendelkező lakosokat keresünk, akik vállalják legalább egy idős ember vagy házaspár heti kétszeri (hétfő és csütörtök) ellátását, előre láthatólag legalább 2 hónapon át.  A segítőket regisztrálja az önkormányzat.

Hol lehet jelentkezni?
Aradi Szilveszter alpolgármesternél a 06 20 360 1827-es telefonszámon lehet jelentkezni napközben 9-16 óráig, mind segítőnek, mind ellátást kérőnek. Minden esetben visszahívható, nem rejtett számról telefonáljanak!

A jelentkezés lépései:

  1. Hívja fel a 06 20 360 1827-es telefonszámot visszahívható, nem rejtett számról.
  2. Adja meg nevét, elérhetőségét, címét.
  3. Koordináció után a segített idős megkapja a számára kijelölt önkéntes segítő telefonszámát.
  4. Koordináció után az önkéntes segítő megkapja a számára kijelölt idős segített telefonszámát.

Hogyan működik az ellátás?
Az önkéntes, a Kismarosi Önkormányzat által regisztrált kismarosi segítő vállalja egy 65 év feletti kismarosi idős ember vagy házaspár segítését. Az együttműködők  az Önkormányzat közvetítésével veszik fel először egymással a kapcsolatot. Hétfőn és csütörtökön a segítőnek telefonon elmondják a bevásárlási szükségletet. A megvásárolt árut a nyitva hagyott kertkapun belülre kell tenni, ugyanitt kell hagyni bevásárlás előtt a szükséges pénzt és utána a visszajárót, valamint a blokkot is borítékban. A tevékenység során fizikai kontaktus, valamint találkozás nem jöhet létre, csak telefonon lehet kommunikálni. A folyamat működését az Önkormányzat monitorozza, segíti, koordinálja.

Mikor történik ellátás?
Hetente kétszer, hétfőn és csütörtökön.

Vásárlás, ügyintézés kizárólagos helyszíne
Kismaros

Kapcsolattartás módja a segítő és az idős segített között?
Kizárólag telefonon.

Az ellátás lépései:

  1. A segített idős hétfőn és csütörtökön délelőtt felhívja telefonon az önkéntes segítőt, és elmondja a szükségleteit.
  2. A segített idős a megbeszélt pénzátvételi időpontra kihelyezi a kertkapu mellé borítékban a bevásárlásra szánt összeget, felfelé kerekítve.
  3. Az önkéntes segítő átveszi a pénzt a kertkapuból.
  4. Az önkéntes segítő a nap során, telefonos jelzést követően a megvásárolt árut a kertkapun belülre teszi. A visszajárót és a blokkot a borítékba teszi ugyanoda.

Az első ellátási nap:
2020 március 19, csütörtök

Forrás: kismaros.hu